BUTELKOMAN- FRIENDS of GLASS

BUTELKOMAN

FRIENDS of GLASS


www.nowymarketing.pl:

Większość opakowań, które kupujemy w sklepach, można ponownie wykorzystać. Posegregowane opakowania szklane, są jednak jedynymi wykonanymi z surowców naturalnych, które w całości można w nieskończoność poddawać recyklingowi bez utraty ich naturalnych własności. Niestety świadomość tego co, jak i gdzie segregować, zwłaszcza wśród millenialsów (osoby urodzone między 1980 a 1995 rokiem) jest wciąż niska.

Razem z Butelkomanem postanowiliśmy to zmienić i przejść od słów do czynów” – mówi Bartek Jędrzejak, który już po raz drugi został ambasadorem kampanii Friends of Glass. „W 2016 roku jako ‘mówiąca butelka’ w nietypowy sposób zachęcałem do segregacji. W tym roku poszliśmy o krok dalej i nie tylko pokazywaliśmy JAK segregować, ale wraz z Butelkomanem dosłownie zabieraliśmy ludziom butelki i wrzucaliśmy je do odpowiedniego pojemnika. Reakcje były różne. Jednakże za każdym razem, gdy Butelkoman porywał komuś butelkę, wręczaliśmy mu w zamian pełną z taką samą zawartością oraz ogromny szklany słój wypełniony łakociami. Wyjaśnialiśmy też, dlaczego warto podarować butelkom i słoikom ‘drugie życie”. Oto dowód:

A skąd pomysł? Od lipca br. zaczęły obowiązywać nowe zasady segregacji, mówi się także dużo o automatach do opakowań, a wciąż niewiele się robi , aby rozmawiać z ludźmi o tym, jak segregować prawidłowo. Okazało się, że sporo osób nie wie, że do recyklingu nadają się tylko szklane butelki i słoiki, a nie przykładowo szklanki lub talerze, które wyrzucamy do odpadów zmieszanych. Dlatego postanowiliśmy – szczególnie młodym ludziom – osobiście z Butelkomanem przekazać kilka istotnych wskazówek.”

Polska kampania edukacyjna jest realizowana w ramach programu „Szkło jest wiecznie żywe”, którego celem jest uświadomienie, że wybór opakowań szklanych w codziennym życiu jest naszym wkładem w zrównoważony rozwój całego środowiska. Oznacza bowiem mniej odpadów i zanieczyszczeń, a więcej surowców naturalnych i zaoszczędzonej energii. W międzynarodowej odsłonie projektu wystąpił niezwykle popularny w mediach społecznościowych duński zespół „The Bottle Boys”, grający wyłącznie na instrumentach wykonanych z butelek po piwie oraz brytyjski raper Ben Bailey Smith, znany bardziej jako Doc Brown

„Z każdym rokiem staramy się stawiać sobie coraz większe wymagania. Dlatego też, tym razem skupiliśmy się nie tylko na samym segregowaniu, ale także na tym, jak prawidłowo je realizować, aby stłuczka szklana faktycznie nadawała się do ponownego przetworzenia, a nie do powtórnej selekcji” – informuje Barbara Maciałczyk z Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce. „Cieszymy się, że po raz kolejny był z nami Bartek Jędrzejak, a dodatkowa pomoc Butelkomana była nie tylko efektywna, ale i efektowna.”

Partnerami polskiej kampanii, w ramach której powstał film viralowy i dwa teasery, oprócz Ardagh Group i Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A., był Stary Browar, GOAP i Remodnis.

  • Kreacja kampanii oraz nadzór nad nią: KOMUcom
  • Scenariusz virala: Mucha
  • Produkcja i reżyseria virala i teaserów: Mishka
  • Planowanie i zakup mediów: KOMUcom (Internet)

 

KILKA ZDJĘĆ Z BACKSTAGE!

Please follow and like us:

1 thought on “BUTELKOMAN- FRIENDS of GLASS”

  • Brawo Panie Bartku i brawo Friends of Glass za świetnie poraz kolejny zrobiony spot, kampanię edukacyjną w ramach programu:”Szkło jest wiecznie żywe”. Fajnie to wyszło i stworzenie postaci Butelkomana było świetne. Myślę, że każdy kto obejrzy ten spot będzie miał swiadomość, że szkło jest w nieskończoność przetwarzalne i ciągle ma drugie życie. Będzie również wiedział jak się je segreguje i że są do tego odpowiednim kolorem oznaczone pojemniki np. w moim mieście są to dwa pojemniki: jeden biały i tam wrzucam szkło przezroczyste, białe a drugi pojemnik zielony i tam wrzucam szkło kolorowe. Oczywiście pamiętam o tym i mam nadzieje,że inni też będą o tym pamiętać,że do tych pojemników nie wrzucamy talerzy czy też filiżanek bo to wrzucamy do odpadów zmieszanych.Dobrze,że są robione Panie Bartku takie kampanie, spoty bo mi się wydaje, że w telewizji czy radiu niezbyt dużo się mówi o tej segregacji szkła i wielu młodych ludzi,osób w ogóle nie wie czym jest recykling i nie tylko źle segregują to szkło albo wrzucają je do zwykłych śmietników a tak nie powinno być.Przyszedł mi do głowy pomysł a raczej myśl, że fajnie i super byłoby takie właśnie nakręcone kampanie edukacyjne, w których wystąpiłeś Panie Bartku puszczać w szkołach i przedszkolach częściej. Takie filmiki uczą i uświadamiają jak my dbamy o to środowisko i poprzez segregację w tym przypadku szkła wiemy,że jest na miarę złota,bo przetwarzając szkło mamy mniej zanieczyszczeń a więcej surowca naturalnego. Najczęściej o tej segregacji mówi się ogólnie i to tylko w ramach akcji sprzątania świata. Super byłoby, jagby ten Butelkoman odwiedzał dzieci w przedszkolach i młodzież w szkołach i opowiadał im o tym jak ważna jest segregacja szkła i jest to cenny surowiec.Pozdrawiam serdecznie Ciebie Panie Bartku i Friends of Glass i życzę kolejnej wspólpracy. Oba projekty zarówno:” Mówiąca butelka” jak i „Butelkoman” wyszły świetnie i mam nadzieję,że będą kolejne spoty, bo warto mówić o segregacji szkła w nieskończoność tak jak jest ciągle przetwarzane i wiecznie żywe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
INSTAGRAM